Rutki-Kossaki, dnia 20.07.2020 r.
RŚD.271.11.2020
ZAPYTANIE OFERTOWE
na zadanie pod nazwą ,,Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Rutki”.
Wójt Gminy Rutki zaprasza do złożenia ofert cenowych na zadanie pod nazwą ,,Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Rutki”.
Tryb udzielenia zamówienia:
Postępowanie prowadzone w oparciu o art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz.U. z 2019 r. poz. 1843 z późn.zm).
I. Nazwa i adres Zamawiającego:
Gmina Rutki
ul. 11 Listopada 7
18-312 Rutki-Kossaki
NIP 723 162 9730
e-mail: sekretariat@gminarutki.pl
tel.86 2763161 fax: 86 2763160
II. Opis przedmiotu zamówienia.
- Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na odbiorze, załadunku, transporcie i utylizacji wyrobów zawierających azbest, jakimi są płyty azbestowo – cementowe stosowane w budownictwie z terenu gminy Rutki w ilości szacunkowej ok.102,42 Mg. Podana ilość wyrobów zawierających azbest objętych przedmiotem niniejszego zamówienia określona została szacunkowo. Wartość ta w czasie trwania umowy może ulec zmianie ze względu na kwotę dofinansowania zaproponowaną na realizację zadania oraz na skutek wykonania dokładnego ważenia. Waga 1m2 płyty azbestowo-cementowej wynosi 15 kg (zgodnie z regulaminem WFOŚiGW w Białymstoku). Zamawiający zastrzega, iż ilość punktów adresowych oraz ilość wyrobów zawierających azbest może ulec zmianie, a Wykonawcy w takim przypadku nie będą przysługiwać żadne roszczenia wobec Zamawiającego.
- W ramach prac wykonane zostanie pakowanie, ważenie odpadów, załadunek, transport odpadów niebezpiecznych z miejsca zbiórki do miejsca unieszkodliwienia, rozładunek
i zdeponowanie wraz z kosztami unieszkodliwienia na składowisku odpadów niebezpiecznych zawierających azbest posiadającym decyzję zezwalającą na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest poprzez składowanie . Wykonawca dokonujący prac związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest musi posiadać odpowiednie uprawnienia oraz wpis do rejestru Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami (BDO) uprawniający do prowadzenia działalności w tym zakresie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.) . Potwierdzeniem wykonania zamówienia są karty przekazania odpadu, tj. wygenerowane potwierdzenia wystawienia kart przekazania odpadów w systemie BDO w formie dokumenty pdf. Odbiór azbestu z posesji mieszkańców gminy nastąpi bez względu na jego postać oraz sposób i miejsce składowania. - Wykonawca przy realizacji robót zobowiązany jest do przestrzegania przepisów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. z 2004 r., Nr 71, poz. 649).
- Przed rozpoczęciem prac (w terminie co najmniej 7 dni) Wykonawca powinien dokonać zgłoszenia przystąpienia do prac polegających na zabezpieczeniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu- zgodnie z § 6 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. (Dz. U. z 2004 r., Nr 71, poz. 649 z późn.zm.) oraz stosownie do przepisów Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. z 2010 r. Nr 162, poz. 1089 z późn.zm.). Uwierzytelnione kopie powyższych zgłoszeń Wykonawca musi dostarczyć niezwłocznie Zamawiającemu.
- Usługi Wykonawca świadczyć będzie własnym sprzętem i przy pomocy własnych materiałów.
- Wykonawca zobowiązany jest ustalić z właścicielami posesji termin wykonania prac. Wykonawca w terminie 14 dni od podpisania umowy przedstawi Zamawiającemu w formie pisemnej harmonogram realizacji zadania zawierający termin wykonania prac na poszczególnych posesjach uzgodniony z właścicielami (posiadaczami) nieruchomości.
- Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia dokumentacji fotograficznej nieruchomości, z których usunięto wyroby azbestowe przed i po wykonaniu prac, następnie przekazania jej w formie elektronicznej wraz z opisami Zamawiającemu.
- Ważenie wyrobów zawierających azbest bezpośrednio na każdej posesji przy odbiorze z nieruchomości. Okoliczność zważenia wyrobów i ich waga winny być potwierdzone podpisami przedstawiciela Wykonawcy wykonującego tę czynność oraz właściciela (posiadacza) nieruchomości.
- Potwierdzenie przyjęcia odpadu od właściciela nieruchomości (protokół odbioru odpadu) sporządzony w dwóch egzemplarzach; dla odbierającego wyroby zawierające azbest celem przekazania do Urzędu Gminy Rutki, drugi dla właściciela nieruchomości.
- Przekazanie odpadu na składowisko – miejsce unieszkodliwiania, będzie udokumentowane w postaci kart przekazania odpadu na składowisko.
- Oświadczenie Wykonawcy zadania o prawidłowości wykonania prac oraz oczyszczania terenu z pyłu azbestowego z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych (zgodnie z § 8 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest. (Dz.U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649 z późn.zm.).
- Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność z tytułu zdarzeń i wypadków, a także za zniszczenia własności prywatnej spowodowane swoim działaniem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia.
- Wykonawca w ramach ceny ofertowej winien zapewnić także:
a) organizację poszczególnych etapów związanych z wykonaniem usługi i zabezpieczenie placu, na którym usługa jest wykonywana,
b) oczyszczenie terenu z azbestu i pyłu azbestowego oraz uporządkowanie terenu po zakończeniu prac. - Wykonawca musi posiadać zezwolenie na transport odpadów niebezpiecznych wskazane w przepisach ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ww. ustawy oraz wykonywać go zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- W czasie odbioru końcowego Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumentację odbiorową:
a) karty przekazania odpadów potwierdzających zebranie, transport i unieszkodliwienie materiałów zawierających azbest, tj. wygenerowane potwierdzenia wystawienia kart przekazania odpadów w systemie BDO w formie pdf.
b) pisemne protokoły podpisane przez właścicieli posesji objętej protokołem, stwierdzające:
– uporządkowanie terenu po wykonaniu usługi,
– w czasie realizacji usługi nie wyrządzenia szkód.
c) protokół przekazania wyrobów azbestowych Wykonawcy,
d) zbiorcze zestawienie posesji, rodzaju usługi oraz ilości uzyskanego odpadu,
e) dokumentację fotograficzną dla każdej posesji, przed i po wykonaniu usługi w wersji elektronicznej (płyta CD lub inny nośnik danych). - Zadanie będzie realizowane zgodnie z przedstawionym wykazem posesji przekazanym Wykonawcy przez Zamawiającego jako załącznik do umowy.
- W związku z tym, że usługa wymaga ważenia odebranych wyrobów azbestowych, ważenia należy dokonywać w dniach i godzinach pracy tutejszego urzędu, tj. od poniedziałku do piątku, od godziny 7.00 -15.00 Punkt ważenia oraz koszty korzystania z niego zapewnia Wykonawca we własnym zakresie.
III. Termin wykonania zamówienia.
Zamówienie należy zrealizować do dnia 16 października 2020 r.
IV. Dokumenty, jakie Wykonawca powinien złożyć do oferty:
- Wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz ofertowy – zgodnie z załączonym wzorem formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 wraz z załącznikami 2-7 stanowiącymi integralną część oferty
- Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawianego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania oferty cenowej – wydruk lub wskazanie adresu strony internetowej, na której się on znajduje.
- Wykonawca dokonujący prac związanych z usunięciem i unieszkodliwieniem wyrobów zawierających azbest musi posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych wydane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz.U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 z póżn.zm.) lub na podstawie art. 233 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2016 r .poz. 1987) lub przez Wykonawcę wpisanego do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2016 r, poz. 1987) – do oferty załącza stwierdzoną za zgodności z oryginałem kopię wskazanego zezwolenia.
V. Osoby uprawnione do kontaktu z Wykonawcami:
Osobą upoważnioną do kontaktowania się z Wykonawcami jest inspektor Małgorzata Gronostajska, tel. 86 276 3174; e-mail mgronostajska@gminarutki.pl
VI. Miejsce składania ofert.
- Ofertę cenową należy złożyć w siedzibie Zamawiającego:
Urząd Gminy Rutki ,ul. 11 Listopada 7, 18-312 Rutki-Kossaki, sekretariat pok. nr 207 w terminie do dnia 31 lipca 2020 r. do godz. 1000. - Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, zapieczętowanej w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.
- Koperta powinna być opatrzona nazwą i dokładnym adresem Wykonawcy, zaadresowana do Zamawiającego oraz opisana następująco:
Urząd Gminy Rutki , ul. 11 Listopada 7 18-312 Rutki-Kossaki. Oznakowana następująco: OFERTA „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Rutki „ Nie otwierać przed 31 lipca 2020 r. godz.1000. - Otwarcie ofert nastąpi w dniu 31.07.2020 r. godz. 1015 w siedzibie Zamawiającego w pokoju nr 111.
- Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Przed upływem terminu składnia ofert można zmienić lub wycofać swoją ofertę.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego postępowania bez podania uzasadnienia, a także do pozostawienia postępowania bez wyboru oferty.
VII. Opis sposobu obliczania ceny.
- Na załączonym formularzu ofertowym, należy przedstawić cenę netto i brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia oraz podać wysokość stawki podatku VAT.
- Wartość cenową podać w złotych polskich cyfrą – z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie.
- Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
- Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawca odbywać się będą w złotych polskich.
- Oferty zostaną ocenione w dwóch etapach. W pierwszym etapie oferty zostaną ocenione pod względem wymogów formalnych określonych w zapytaniu ofertowym. Oferty nie spełniające wymagań określonych w ustawie i zapytaniu ofertowym zostaną odrzucone. Oferty, które będą spełniać wymogi formalne określone w zapytaniu ofertowym poddane zostaną ocenie na podstawie kryteriów przyjętych w niniejszym postępowaniu.
- Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się kryterium najniższej ceny. Maksymalnie w kryterium „cena” można uzyskać 100 punktów, które zostaną przyznane ofercie z najniższą ceną. Każda oferta o cenie wyższej otrzyma proporcjonalnie mniej punktów według wzoru: najniższa cena brutto z badanych ofert
C = ————————————————— x 100 pkt
cena brutto oferty badanej - Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyskała największą ilość punktów spośród ofert nie odrzuconych.
VIII. Informacje dodatkowe.
- O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi Wykonawcę, który złożył najkorzystniejszą ofertę.
- Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownej oceny.
- Zadanie realizowane będzie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku.
- Informacja z wyboru Wykonawcy zostanie podana na stronie internetowej Gminy Rutki: http://bip.ug.rutki.wrotapodlasia.pl/
Wójt
Dariusz Sławomir Modzelewski
ZAŁĄCZNIKI: